Nordsjællands Efterskole 06/07
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Site for alle os, som gik på NE i året 06/07.
 
ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs?

Go down 
+5
SimonT
Høiberg
jonasar
Ingemann
Stefan
9 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
Stefan
Redaktør
Redaktør
Stefan


Antal indlæg : 123
Age : 33
Location : Hillerød
Registration date : 27/11/07

Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs?   Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 I_icon_minitimeMan Dec 03 2007, 11:07

Der er jo dem man skal bruge Cool
ellers kan du jo altid flytte ud af landet...
Tilbage til toppen Go down
Burkal
Meget aktiv
Meget aktiv



Antal indlæg : 11
Age : 33
Registration date : 03/12/07

Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 Empty
IndlægEmne: OEG   Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 I_icon_minitimeMan Dec 03 2007, 11:50

Det der med almen dannelse, tror jeg efterhånden er alle steder, der går op i Smile

De fleste der søger ind på mit gymnasium, er fordi at det er helt nyt og "sejt", men de er stadig seriøse. Specielt min linje for det er ikke en linje man vælger, fordi man ikke ved, hvad man vil senere. Min klasse er virkelig seriøs, og det burde den også være, ellers vælger man ikke matematik A og fysik, kemi B. Det har meget med studieretningen at gøre på STX. Hvis du ikke ved hvad du vil, vælger du ikke en stræberklasse. Det er klart at STX er mest useriøs, når det er det sted, man skal være, hvis man ved, at man vil videreuddannes, men ikke ved som hvad og gerne vil finde ud af det. (forvirret)

Jeg vil dog stadig mene, at alle er lige seriøse. Jeg tror faktisk, at der er flest STX'ere der bliver færdige, i forhold til hvor mange der startede?
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs?   Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 I_icon_minitimeMan Dec 03 2007, 12:24

Kringlet tekst alligevel! Hehe!
Tror også det har noget med studie-retningen at gøre. Stræber klasser er mest seriøse, men der er ikke andet end stræberklasser på HTX = Vi er mest seriøse geek
Tilbage til toppen Go down
Burkal
Meget aktiv
Meget aktiv



Antal indlæg : 11
Age : 33
Registration date : 03/12/07

Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs?   Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 I_icon_minitimeMan Dec 03 2007, 16:12

Det fandt jeg også ud af, da jeg havde skrevet det bounce
Min storebror var ellers ret useriøs, da han gik på HTX, men ja ... Fyldt med stræberklasser
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs?   Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 I_icon_minitimeMan Dec 03 2007, 16:26

Dét er der hvert fald!
Tilbage til toppen Go down
Tilde
Aktiv
Aktiv
Tilde


Antal indlæg : 5
Age : 33
Location : Rønne
Registration date : 02/12/07

Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 Empty
IndlægEmne: øh... jeg dumper lige ind!   Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 I_icon_minitimeLør Dec 08 2007, 02:32

Jeg tror det er utrolig forskelligt, som der allerede er blevet sagt, hvor man finder den største seriøsitet. STX er helt klart belastet af folk der ikke ved hvad de skal. Jeg går i hvert fald i klasse med en del piger der VIRKELIG burde have taget en 10. klasse før de kom på gymnasiet (Efterskole weehuw), eller bare skulle have fundet sig en anden skole (hvor de kunne dyrke deres stor interesser: Hår, negle og D&G undertøj!)
Men hvis man kigger på HTX på Bornholm er der i hvert fald en rimelig tydelig opdeling i klasserne fra i år. Der er den seriøse kloge klasse hvor de laver noget, lærer noget og får pæne karakterer. Så er der klassen hvor de hverken laver lektier eller noget i timerne. De spiller bare computer hvis de overhovedet møder op. (Indrømmet måske er det en smule overdrevet) Jeg har ærlig talt heller ikke selv været derude, men har hørt det flra flere forskellige. uafhængigt af hinanden. Det er vel bare et tegn på at man bliver påvirket meget af den stemning der er i en klasse. Det er da immervæk noget hårdere at koncentrere sig hvis man er den eneste der ikke larmer, eller at diskutere en tekst- hvis man er den eneste der har læst den!
Jeg tror ikke at man som ide kan stemple den ene eller den anden uddannelse som mere eller mindre seriøs! det kommer an på den skole og den klasse du er havnet i! Ofte bliver der jo også "Ryddet ud" i løbet af det første år. Hvis jeg ikke rigtigt skulle bruge gymnasiet til noget gad jeg i hvert fald ikke at gå der i tre år!
Tilbage til toppen Go down
Samuel

Samuel


Antal indlæg : 2
Age : 33
Location : Kirke Værløse in da crib of Annexgårdsparken
Registration date : 12/01/08

Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Tilde har ret!   Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 I_icon_minitimeMan Jun 09 2008, 20:19

Hvorfor valgte jeg dramaklassen? scratch
Sidste skoleuge i år var et AT-projekt med musik og drama; Jesus Christ Superstar skulle vi analysere musisk og dramaturgisk, lige til at overkomme! Men nej! Jeg kom i gruppe med en hyper-lalleglad håndboldspiller (nu konverteret til HF) og en D&G underbuksefan a'la sms-freak, der ikke kunne lade telefonen ligge uberørt i mere 5 minutter.. STX - dramaklassen, voila Exclamation

Endnu engang blev lille Samuel bekræftet i sin fordom om at gruppearbejde = Samuel laver arbejdet og bruger et halvt minut på at skrive de ekstra navne på. Men hey, vi kan klæde os ud og lalle farao rendeer !! HTX er mest seriøse !!
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs?   Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs? - Page 2 I_icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvilken ungdomsuddannelse er mest seriøs?
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Nordsjællands Efterskole 06/07 :: Hyggestedet :: Debat-
Gå til: